1.
Ekonomija zajedništva (EZ) je pokret koji obuhvaća poduzetnike, poduzeća, udruge, ekonomske institucije a također radnike, direktore, potrošače, štediše, znanstvenike, djelatnike u gospodarstvu, siromahe, građane, obitelji. Pokrenula ga je Chiara Lubich u svibnju 1991., u Sao Paolo u Brazilu. Njegov cilj je u svijetlu Karizme Jedinstva doprinijeti nastanku bratskih poduzeća koja prihvate poslanje iskorijeniti bijedu i društvenu nepravdu te da doprinose izgradnji ekonomskog sustava i ljudskog društva prožetog duhom zajedništva prema uzoru na prvu kršćansku zajednicu u Jeruzalemu „gdje nitko među njima nije bio u potrebi“ (Dj 4,32-34).
2.
EZ je jedinstvena i svjetska stvarnost, koju koordinira Središnje povjerenstvo i Lokalna povjerenstva koja su povezana sa središnjicom po temeljnom načelu subsidiarnosti.
3.
Tko se priključi EZ-u, na bilo kojoj razini, zalaže se u svijetlu Karizme jedinstva živjeti vrednote i kulturu zajedništva, bilo kao pojedinac, bilo putem svog djelovanja u organizacijama, i postaje njihov animator i promotor. Svojim idejama i akcijama zalaže se da bi kulture zajedništva, davanja i uzajamnosti sve više prodirale u svijet ekonomije i preobrazile ga na svim područjima.
4.
Glavno uporište EZ-a predstavljaju poduzeća i proizvodne organizacije raznih pravnih oblika među kojima i neprofitne (non-profit, socijalna i civilna poduzeća, zadruge, udruge,…) koja odluče u svojoj praksi usvojiti kulturu i vrednote EZ-a.
5.
Poduzeća EZ-a zalažu se stvarati novu vrijednost i stvarati nova radna mjesta svojom kreativnošću i inovativnošću te dijeliti dobit za ciljeve EZ također izvan uobičajenih područja svojih dioničara.
6.
Na tragu izvorne inspiracije, EZ stvara proizvodne četvrti, posebno u gradićima Pokreta fokolara čiji su dio. Proizvodne četvrti znaci su svjedočenja i konkretnosti ovog projekta i kao takvi su bitna komponenta EZ-a koja projekt kompletira u danoj regiji ili državi.
7.
Pojedinci ili institucije mogu uputiti zahtjev za priključenje EZ-u lokalnom povjerenstvu, koje će zahtjev odobriti sve dok za to postoje traženi uvjeti, a to su:
(a) ozbiljno zalaganje poduzetnika/ce da krene putem ostvarivanja zajedništva s lokalnim povjerenstvom i cijelim pokretom EZ na lokalnom i svjetskom planu, ne samo kao pojedinac nego, kada je u pitanju poduzetnik, također kao izraz poduzetničke zajednice;
(b) surađivanje za ostvarenje ciljeva projekta te ciljeva Karizme jedinstva čiji izraz je EZ;
(c) spremnost uputiti profit poduzeća, kada se on ostvari, prema trojnom cilju projekta, to jest: (1) konkretna pomoć potrebitima, (2) formacija “novih osoba”, (3) razvoj poduzeća i/ili isplata dividendi;
(d) u vođenju vlastitog poduzeća nadahnjuje se na principu bratstva prema dokumentu “upute za vođenje poduzeća EZ“;
(e) Nastojati ostvarivati odnos s osobama u potrebi na razini pravog dostojanstva, poštivanja, jednakosti, uzajamnosti i zajedništva;
(f) vlastito poduzeće i/ili djelovanje smatrati kao mjesto na kojem se pomanjkanje, bijeda i nepravda suzbijaju, bilo u vlastitom lokalnom kontekstu, bilo na globalnoj razini.
8.
EZ ostvaruje također pokret misli i ideja u autentičnom dijalogu sa suvremenom kulturom i civilnom, solidarnom i socijalnom ekonomijom na lokalnoj kao i na međunarodnoj razini.
9.
EZ sudjeluje s mnogim drugim inicijativama u okviru Crkava, raznih religija i u okviru civilnog i političkog društva u kojem se smatra kao vitalni izraz i sredstvo jedinstva.
10.
EZ doprinosi ostvarenju “da svi budu jedno” (Iv, 17,21).