U subotu 20.05. u Mariapoli Faro u Križevcima nastavili smo projekt „Želim (p)ostati poduzetnik“ koji je dio međunarodne inkubacijske mreže EoC-IIN (EZ-MIM) sa 4. edukacijskim modulom na kojem smo obradili teme – emocionalna inteligencija, tko je poduzetnik ekonomije zajedništva i osnovni elementi poslovnog plana.
Najprije nam je profesorica u mirovini Mirna Valdevit objasnila tko je poduzetnik ekonomije zajedništva – to je osoba koja ne trpi nepravdu (EZ je i nastala kao odgovor na nepravdu viđenu u Sao Paolu u Brazilu gdje najbogatije kuće graniče sa nasiromašnijima i najpotrebnijima), osoba čiji pogled je uperen u nebo (ne zadovoljava se materijalnome i uvijek strepi prema nećemu više), osoba koju pokreče i znanje stečeno van standardnih institucija (škola i fakulteta) i koja sluša svoj unutarnji glas, osoba koja je svjesna da treba djeliti, socijalno osvještena osoba koja često zapošljava ljude sa ruba društva, osoba koja ne ostaje nezapažena u društvu te vrlo često gaji dobre odnose i sa konkurencijom, osoba koja se bori protiv siromaštva svih oblika, koja svakog smatra bratom i sa svakim se ophodi na isti način.
Svi smo zaključili da želimo biti poduzetnici ekonomije zajedništva!
Nakon uvodnog predavanja, prof. Ivana Marić sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu govorila nam je o emocionalnoj inteligenciji, što bi značilo – misliti srcem ili osjećati glavom (dakle stajati na nogama čvrsto na zemlji ali s glavom u oblacima) te postizanje ravnoteže.
Pojednostavljena emocionalna stanja su ljutnja, strah, sreća, gađenje, tuga i iznenađenje dok su sekundarna ljubav, ljubomora, ponos, nježnost i mržnja. Svi participanti su se složili da ljubav nije sekundarno stanje nego primarno.
Emocionalna inteligencija je prepoznati i razumjeti vlastite emocije ali i prepoznati i razumijeti emocije drugih, dakle biti svjestan svojih emocija, kontrolirati ih, prepoznati i procjeniti emocije drugih, tražiti znakove u govoru tijela… Ključni elementi emocionalne inteligencije su samosvijest, samokontrola, empatija, društvene vještine, motiviranje…
Predavanje je završilo sa testom emocionalne inteligencije gdje smo svi imali prilike vidjeti kako stojimo i gdje smo, te smo rezultate međusobno prokomentirali.
Na kraju nas je Marijana Lovrenović uvodno pripremila za nadolazeći bootcamp, iznjevši osobne elemente poslovnog plana…
Za bootcamp, koji je u planu za dane između 20. – 24.06.2017. imamo 13 projekata s kojima ćemo ići u izradu poslovnog plana. Marijana je za početak bootcampa pripremila domaću zadaću polaznicima, ispunjavanje osnovnih elemenata poslovnog plana prema svojoj poslovnoj ideji…
Peter Fabjan